author footer link can be edited or disabled only in full version

2013–2014 m.m.

Balbieriškio pagrindinė mokykla – sertifikuota UNESCO Asocijuotųjų mokyklų tinklo narė

Nuo 2013 m. rugsėjo mėnesio Balbieriškio pagrindinės mokyklos bendruomenė ėmėsi naujos iniciatyvos – tapo viena iš 27 Lietuvos mokyklų, dalyvaujančių atnaujintame UNESCO Asocijuotųjų mokyklų tinkle (ASPnet) (pirmoji tinklo mokykla Prienų rajone), narių. ASPnet yra tarptautinis mokyklų bendradarbiavimo tinklas, kuriuo siekiama praturtinti mokyklų mokymo programas, diegti naujus, novatoriškus mokymo metodus, taip gerinant švietimo kokybę. Tai yra įsipareigojusių mokyklų, skatinančių ir teikiančių aukščiausios kokybės švietimą, puoselėjančių taiką, laisvę, teisingumą ir žmogaus raidą bei tenkinančių itin aktualius vaikų ir jaunuolių ugdymo poreikius visame pasaulyje, tinklas. ASPnet mokyklos yra „taikos kelrodės“ bei pozityvių pokyčių vykdytojos.

Balbieriškiečiai, siekiant narystės tinkle, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos sekretoriatui rašė motyvacinį laišką, pildė tarptautinę ASPnet paraišką, kurioje nurodė savo pasirenkamas prioritetines sritis, rašė veiklos, susijusios su dalyvavimu tinkle, planą. Suprantama, kad nuo mokslo metų pradžios šios veiklos mokykloje yra ir įgyvendinamos. Jos UNESCO nacionalinės komisijos buvo pripažintos reikšmingomis, todėl balandžio 10 d. mokyklos direktorius Stasys Valančius su mokyklos APSnet koordinatore Neringa Zujiene buvo pakviesti į nacionalinį tinklo narių susitikimą. Susitikime buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos generaline sekretore Marija Drėmaite bei įteiktas iš UNESCO būstinės Paryžiuje atsiųstas mokyklai sertifikatas, paliudijantis narystę tinkle 3 metams.

Susitikime aptarta nacionalinio tinklo misija, iššūkiai ir galimybės mokyklų veikloms. Tinklo koordinatorė Liliana Bugailiškytė-Lideikienė supažindino su specializuotu jungtiniu UNESCO Asocijuotų mokyklų logotipo (individualiai sukurtas kiekvienai tinklo mokyklai reprezentaciniais tikslais)  naudojimo taisyklėmis, pasiūlė dalyvaujančioms mokykloms viešinti dalyvavimo patirtis. Jungtinių Tautų universiteto Pažangių tyrimų instituto Regioninių žinių centro vadovė dr. Laima Galkutė akcentavo darnaus vystymosi švietimo reikšmę. Svarbiausios iš darnaus vystymosi kompetencijų, anot jos, yra transformuojamosios – tai gebėjimai formuluoti analizės reikalaujančius klausimus, kritinis ir kūrybiškas mąstymas, įsipareigojimų pasiskirstymas. {akgallery}

Mums, tokiai mažai kaimiškai mokyklėlei, dalyvavimas APSnet tinklo veikloje reiškia ne tik naujus iššūkius, tai sėkmė – priėjimas prie patikrintų metodų, priemonių, instrumentų duomenų bazės, galimybė keistis patirtimi. Tikimės, kad susitikimo metu akcentuoti keturi pagrindiniai 21-ojo amžiaus švietimo ramsčiai – mokytis sužinoti, mokytis veikti, mokytis būti ir mokytis gyventi kartu – per naujas, kritiškai atsirinktas, kūrybiškumo nestokojančias veiklas mokykloje įgaus naują prasmę: ne tik taps nuolat atsinaujinančios kokybės mokymosi proceso gerąja patirtimi, bet ir kasdienybe.

mokyklos APSnet koordinatorė Neringa Zujienė