author footer link can be edited or disabled only in full version

Tolerancijos ugdymo centras

Projektas apie Čijūnę Sugiharą

Mūsų mokykla kartu su dar 10 respublikos mokyklų yra pakviesta dalyvauti nacionaliniame 2015 metų  projekte Tolerancijos ugdymo centrams „Kas buvo Čijūnė Sugihara?“

Projekto tikslas:

Supažindinti su Čijūnės Sugiharos asmenybe ir veikla, skatinti, kad pozityvūs istorinių asmenybių veiksmai būtų analizuojami pamokose, aptariami mokyklos bendruomenėje ir turėtų teigiamą poveikį ne tik mokyklos ir vietos bendruomenei;

Projekto uždaviniai:

1. Sukurti ir pravesti įvairių mokomųjų dalykų pamokas apie Čijūnę Sugiharą;

2. Organizuoti mokinių kūrybinę veiklą, kuri atspindėtų Č. Sugiharos asmenybę ir jo darbus.

Šiais metais sukako 75 metai nuo to laiko, kuomet 1940 metų vasarą, Japonijos konsulas Čijūnė Sugihara Lietuvoje išdavinėjo tranzitines vizas žmonėms, bėgusiems nuo prasidėjusio Antrojo pasaulinio karo Europoje.

Projektu siekiama papasakoti mokiniams apie Japonijos konsulą Lietuvoje -  Čijūnę Sugiharą, dirbusį Kaune, 1939  - 1940 metais. Prasidėjus Antrajam pasauliniam karui daug pabėgėlių iš Lenkijos (lenkų ir žydų) pasiekė Kauną. Šie žmones kreipėsi į Japonijos konsulą dėl tranzitinių vizų, kurios galėjo padėti išvykti kuo toliau nuo Europoje vykstančio karo ir nacistinės Vokietijos politikos. Čijūnė Sugihara, neturėdamas Japonijos vyriausybės palaikymo, beveik mėnesį,1940 metų vasarą, išdavė daugiau nei 2000 tranzitinių vizų. Šie išduoti dokumentai padėjo žmonėms išgyventi.

Č.Sugihara – tai vienintelis japonas, kuriam Yad Vashem – Holokausto tyrimų ir įamžinimo institucija Izraelyje yra suteikusi Pasaulio Tautų Teisuolio apdovanojimą. {akgallery}

            Šiandien,  per antrą pamoką,  5-10 klasių mokiniai susirinko į integruotą užsienio kalbų, dorinio ugdymo, istorijos ir gimtosios kalbos pamoką, kurią vedė mokytojai Reda, Rymantas ir talkino anglų kalbos mokytoja Jurgita. Užsiėmimo metu susipažinome su projekto tikslais ir uždaviniais, numatomomis veiklomis mūsų mokykloje. Žiūrėjome ištraukas iš dokumentinių filmų apie Čijūnės gyvenimą. Norintiems įsijungti į projektines veiklas buvo užduotas klausimas namų darbams : kodėl mes šiandien kalbame apie šį žmogų? Kas paskatino jį pasirinkti tokį sprendimų kelią?

Visų aktyvių mokinių laukiame po rudens atostogų įsiliejančių į projekto komandą ir kūrybines veiklas.

 

    Projekto koordinatorė mokytoja Reda