2014–2015 m.m.
MOKOSI MOKYTOJAI
- Informacija
- Kategorija: 2014/2015 m.m.
- Paskelbta: 2014 Spalio 20, Pirmadienis 15:30
Balbieriškio pagrindinė mokykla laimėjo projektą mini mokymams, tuo sudarydama galimybę mokytojams gauti naujausią informaciją bei patobulinti savo kompetencijas. Tad gražų pirmadienio rytą į darbą keliavau mąstydama, kad vykstu ne tik įprastai dirbti, bet ir pati mokytis. Kaip ir kiekvienas mokinys, eidamas į mokyklą, turi savo baimių ir lūkesčių, taip panašiai jaučiasi ir mokytojas. Pamokoje daug kas priklauso nuo mokytojo vaidmens, mokymuose - nuo lektorių. Pradžioje galvoji, kad ilgai teks sėdėti, ar sužinosi ką naujo, bet lektorių pasiruošimas seminarui, gebėjimas įtraukti į darbą pranoko visus lūkesčius. Trys mokymų dienos pralėkė nepastebimai.
Mini mokymų programa „Efektyvi klasės vadyba“ suteikė daug žinių ir praktinių įgūdžių apie pasidalintąją lyderystę ir mediaciją. Pastarosios net terminas mums nebuvo žinomas. Pirmąją dieną lektoriai stengėsi pažinti savo auditoriją, kaip ir mes, mokytojai, norime pažinti savo mokinius. Jie mums pateikė daug įdomų užduočių, taikydami individualų ir grupinį darbą, o mes pasidžiaugėme, kai sužinojome, kaip žaidimai padeda pažinti mokinį. Antroji diena man padėjo suprasti, kaip galima rasti įvairių sprendimų, padedančių pagelbėti mokiniui, turinčiam elgesio problemų ar mokymosi sunkumų.
Taikant įvairius mokymo(si) metodus (įtraukianti paskaita, aiškinamasis iliustracinis metodas, darbas grupėse, porose, atvejo analizė, diskusija, filmo peržiūra, pratybos, refleksija) buvo pristatytas kai kuriose Vokietijos mokyklose taikomas mediacijos metodas. Taip mokiniai gali patys spręsti savo problemas, pasitelkdami už save vyresnius mokinius. Atsiveria naujos galimybės klasės problemų sprendimui. Šiam atsakingam darbui mokiniai atrenkami ir ruošiami ilgai, netgi kuriamos stovyklos, kuriose jie mokosi ir bendrauja. Stebėjome filmą, kaip taikoma mediacija, sprendžiant įvairius konfliktus.
Trečioji diena buvo skirta lyderystei ir jos formoms. Pažvelgėme į mokytoją, kaip į lyderį, suvokėme, kokia didžiulė našta ir atsakomybė tenka mokytojui. Dalijomės savo patirtimi. Mokytojus maloniai nustebino įvairios kūrybinės užduotys, kurias jie atliko aktyviai ir nuotaikingai. Turėjome galimybę konsultuotis individualiai. {akgallery}
Apibendrindami seminarą, pagal pateiktas instrukcijas piešėme patys save. Lektoriai pasidžiaugė, kad mokytojai aktyviai dirbo, daug sužinojo bei atnaujino žinias, gebėjimus. Dėkojame visiems mini mokymų dalyviams ir lektoriams.
Mokytoja Neringa Bindokaitė