author footer link can be edited or disabled only in full version

2013–2014 m.m.

Dalyvaujame projekte ,,Pradinio ugdymo tobulinimas‘‘

Prienų ,,Ąžuolo‘‘ progimnazijos mokytojų komandos kvietimu mūsų mokyklos pradinių klasių mokytojai, drauge su Kunigiškių pradinio ugdymo skyriaus kolegomis  prisijungė prie Ugdymo plėtotės centro vykdomo projekto „Pradinio ugdymo tobulinimas“. Mokytojai jau dalyvauja  rengiamuose seminaruose, dalijasi gerąja patirtimi.

 2013 m. spalio 13–18 dienomis Ugdymo plėtotės centras organizavo edukacinę kelionę (stažuotę) „Pradinių klasių mokinių praktinių, problemų sprendimo gebėjimų ir kūrybiškumo ugdymo patirtis Austrijoje“. Stažuotės tikslas – plėtoti pradinių klasių mokytojų, švietimo pagalbos specialistų ir mokymosi visą gyvenimą sistemos specialistų, administracijos darbuotojų kompetencijas, reikalingas veiksmingiau ugdyti pradinių klasių kūrybiškumo, problemų sprendimo ir praktinius gebėjimus.

 

Į stažuotę Austrijoje vyko dalyviai iš įvairių Lietuvos mokyklų. Iš Prienų rajono buvome trise - po atstovą iš kiekvienos mokyklos,  prisijungusios prie projekto. Tai Išlaužo pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja Giedrė Šliumpienė, Prienų ,,Revuonos‘‘ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Virginija Abramavičienė. Džiaugiuosi, kad  ir aš turėjau galimybę būti  drauge.

Kvalifikacijos tobulinimo programa buvo parengta turiningai, sudarant puikias sąlygas išsikeltiems lūkesčiams įgyvendinti bei pasidalinti vertingomis įžvalgomis su kolegomis. Lankėmės Vienos pradinėse mokyklose, stebėjome  ugdymo procesą. Atradome naujų idėjų, kurias buvome įsipareigoję ,,medžioti‘‘.

Parengiamosios klasės lankymas Austrijoje privalomas vaikams, kuriems iki privalomojo ugdymo lieka vieneri metai. Visuotinės priešmokyklinės programos 5 - 6 metų vaikams nėra. Jie ugdomi kartu su kitais vaikais mišriose grupėse,  organizuojant  papildomas veiklas. Vienu iš svarbiausių vaiko brandumo mokyklai rodiklių yra išlavėjusi vaiko kalba.     

Pradinėse klasėse mokiniai jau nuo 2 klasės vertinami pažymiais (penkiabale sistema). Kaip ir Lietuvoje, specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai integruojami į bendrojo lavinimo klases, tačiau jiems teikiama visų reikalingų specialistų  pagalba mokykloje. Pradinėje mokykloje mokymo(si) medžiaga skirstoma į privalomąją ir neprivalomąją. Privalomosios pamokos dažniausiai trunka iki 12 valandos. Labai daug dėmesio skiriama kalbų ugdymui bei sveikai gyvensenai. Mokyklose nėra maitinimo organizavimo. Vaikai valgo iš namų atsineštą davinį.

Pagrindinis Austrijos pradinės mokyklos tikslas - ugdyti rašymo, skaitymo, skaičiavimo gebėjimus.

Stebėjome laisvus, kūrybiškai dirbančius porose ir komandose mokytojus, mokinius.

Visose  mūsų aplankytose  pradinėse mokyklose  pajutome  didžiulį  administracijos pasitikėjimą mokytoju.

Pabuvojome Austrijos švietimo, meno ir kultūros ministerijoje, Vienos pedagoginiame  universitete. Sužinojome, kad reformuojama pedagogų rengimo, kvalifikacijos tobulinimo sistema. Parengtas trijų etapų pedagogų rengimo modelis. Visi  būsimieji pedagogai nuo 2014 metų turės įgyti universitetinį išsilavinimą Iki šiol pakako 6 semestrų studijų, kad galėtum  dirbti mokytoju.   Pradinių klasių mokytojų, skirtingai, nei pas mus, - Austrijoje trūksta.

                    Stažuotė buvo naudinga  ir kultūriniu požiūriu. Praturtėjome ne tik dalykiškai, bet ir dvasiškai.Turėjome galimybę artimiau susipažinti su Austrijos istorija, tautos vertybėmis.

                     Dėkoju visiems, prisidėjusiems prie  išvykimo į stažuotę. Tikiuosi turiningo bendradarbiavimo ir tolesnėse projekto ,,Pradinio ugdymo tobulinimas‘‘ veiklose.  

 

         Gražina Antanavičienė, pradinių klasių mokytoja, direktoriaus pavaduotoja ugdymui