author footer link can be edited or disabled only in full version

2013–2014 m.m.

Noras tobulėti lemia nuoširdų nekonkurencingą bendradarbiavimą

Dažnai tenka išgirsti, kad mokytojai yra „sunki auditorija“, atseit jie jau viską moka ir dabar tiktai moko kitus, o patys mokytis nebenori ir taip toliau. Tai yra netiesa! Mokytojai nori mokytis! Jie siekia naujovių ir atneša pokyčius.

Besimokančioje organizacijoje mokytojai rūpinasi savo darbo kokybe. Jie myli savo darbą, mato jo prasmę, turi profesinį identitetą, profesinę savimonę, vieningą vertybinį pamatą. Jie yra tie, kurie padeda ir kitoms visuomenės grupėms priimti ir įveikti laikmečio iššūkius. 

 Kai mokyklos bendruomenės nariai dirba išvien, jie pradeda kitaip suvokti savo vaidmenį: direktorius tikisi iš kolegų visapusiškesnio dalyvavimo mokyklos veikloje, mokytojai randa veiksmingesnių būdų atlikti savo darbą, tėvai ir mokiniai laiko save ne pašaliniais stebėtojais, o partneriais. Bendradarbiavimas ir funkcijų išplėtimas padeda pajusti bendrą atsakomybę už visus mokyklos mokinius, plačią mokyklos bendruomenę ir pedagogo profesiją. Todėl pedagogams suteikiama daugiau galimybių įgyti patirties ne vien tik mokykloje, bet ir už jos ribų.Tam pats geriausias laikas – mokinių atostogos.

Jau antri metai mokyklos metodinė taryba palaiko glaudžius ryšius su Alytaus rajono Ūdrijos pagrindinės mokyklos metodine taryba: organizuojame bendrus seminarus, metodines dienas, dalijamės patirtimi. Šiemet , kolegų iniciatyva, nusprendėme apsilankyti Lietuvos švietimo istorijos muziejuje Kaune bei užmegzti bendradarbiavimo ryšius su Kauno Kovo -11 vidurine mokykla. Ši mokykla išskirtinė tuo,kad turi 5 specialiųjų poreikių mokinių ugdymo klases, daug dėmesio skiria specialiųjų poreikių mokinių inkliuziniam mokymui. Apsilankymas švietimo istorijos muziejuje ir edukacinė gidės pamoka daugelį nukėlė į savo mokyklinius metus, privertė atidžiau pažvelgti į šiandienos ugdymosi procesą, permastyti dabartiniame ugdymosi procese mūsų pačių naudojamus  metodus,priemones ir ugdymosi veiklas. Bendros kaimyninių rajonų gretimų mokyklų mokytojų išvykos, metodiniai renginiai,pagrįsti ne konkurencija, o nuoširdžiu atviru bendradarbiavimu, padeda tobulėti ir ieškoti bendrų sprendimų ugdymo proceso kelyje.

Daugiau nuotraukų fotogalerijoje

Mokytoja Reda Valančienė